متن ترانه

ساخت وبلاگ

در انتخاب آتلیه عروسی به این نکات توجه کنید

عکس و فیلم عروسی تنها یادگاری از مراسم شیرین ازدواج شما است که تا پایان عمر، همراه شما خواهد بود. از این رو ثبت این خاطرات دل انگیز باید با بهترین کیفیت همراه باشد و چیزی از قلم نیفتد. دغدغه بسیاری از تازه عروس و دامادها، انتخاب یک آتلیه مناسب است که البته حق هم دارند، بهترین تلاش خود را برای یافتن بهترین آتلیه عروسی به کار گیرند. در این شب زیبا، عروس زیباتر از همیشه شده است و داماد بی صبرانه منتظر است تا زندگی مشترک خود را آغاز کند. شیرینی این وصال، با فیلمبرداری مناسب و عکاسی های رمانتیک، بیشتر خواهد شد. برای این که فیلمی زیبا و منحصر به فرد از مراسم عروسیتان داشته باشید، باید به نکاتی در انتخاب آتلیه عروسی و فیلمبردار توجه کنید. در ادامه روش های انتخاب آتلیه عروسی مناسب جهت داشتن فیلمی زیباتر را به شما خواهیم گفت.

پرس و جو از اطرافیان

بهترین راه برای انتخاب آتلیه عروسی مناسب و داشتن یک فیلم منحصر به فرد، پرس و جو از اطرافیان است. عروس و دامادهایی که در اطرافتان هستند را پیدا کنید و از آن ها بخواهید چند مورد از آتلیه هایی که کار حرفه ای انجام می دهند را به شما معرفی کنند. آن ها معمولا چندین آتلیه را می شناسند و گزینه های خوبی را به شما پیشنهاد خواهند داد. بهترین راه تشخیص حرفه ای بودن این آتلیه ها، ملاقات حضوری شما با نماینده آتلیه خواهد بود.

دیدن نمونه کارهای آتلیه ها

برای داشتن یک فیلم عروسی منحصر به فرد باید نمونه کارهای فیلمبردار آتلیه عروسی را ببینید. به این نکته توجه کنید که ممکن است هر آتلیه عروسی چندین فیلمبردار و عکاس داشته باشد و نمونه کارهایی که به شما نشان داده می شود، ممکن است نمونه کارهای یکی از فیلمبرداران حرفه ای آن ها باشد. از این رو اگر از فیلمی خوشتان آمد، حتما نام فیلمبردار آن را بپرسید و از آن ها بخواهید که این فیلمبردار برای مراسم شما حضور داشته باشد. این نکته را هم فراموش نکنید که هر فیلمبردار و عکاس باید در آن روز، مختص شما باشند و نباید در مراسم های دیگر به طور همزمان حضور داشته باشند. بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران با عجله فیلم و عکس های عروس و داماد را می گیرند چرا که باید به مراسم دیگری در ساعات بعدی بروند.

تجهیزات آتلیه عروسی ها

آتلیه عروسی های مجهز، معمولا کیفیت بالاتری نسبت به آتلیه های ساده تر دارند و فیلم های تهیه شده در این آتلیه ها، ویژه تر از سایر آتلیه ها خواهد بود. این آتلیه ها به تجهیزاتی همچون کرین، هلی شات، استابلایزر و اسلایدر مجهز هستند و فیلم های عروسی را با کیفیت یک فیلم تبلیغاتی زیبا، خواهند ساخت.

داشتن فیلمبردارهای خلاق

یکی دیگر از مواردی که در آتلیه عروسی های حرفه ای به چشم می خورد، وجود فیلمبردارانی است که با ایده های خلاقانه و منحصر به فرد، فیلم عروسی را متفاوت تر از دیگر آتلیه ها می کنند. فیلمبردار خلاق، پیش از گرفتن فیلم عروسی، ایده هایی را در ذهن می پروراند و چندین بار آن ها را در محیط های مختلف تست می کند و سرانجام آن ها را در فیلم عروسی شما به کار می گیرد.

انتخاب باغ و عمارت توسط فیلمبردار

یک آتلیه عروسی خوب، فیلمبردارانی دارد که بهترین باغ ها و عمارت های منطقه را شناسایی کرده اند. فیلم های عروسی دیگر همانند گذشته نیست که داماد با ماشین عروس به دنبال عروس در درب آرایشگاه می رود. در واقع در فیلم های عروسی جدید، عروس و داماد در عمارت های جدا، در حال آماده شدن هستند تا یکدیگر را ملاقات کنند. انتخاب عمارت های شیک و زیبا، تاثیر چشمگیری در زیبا شدن فیلم عروسیتان خواهد داشت. باغی که عروس و داماد در آن قدم می زنند نیز، از دیگر مواردی است که باید فیلمبردار به آن توجه کند. مثلا هنگامی که با هلی شات فیلمبرداری می کند، باید مراقب چشم انداز محیط باشد و پیش از رفتن به آن مکان، اطلاعات کافی درباره اطراف باغ داشته باشد. وجود یک ساختمان نامناسب و خرابه، تاثیری منفی در فیلم عروسی ایجاد خواهد کرد.

ادیت سریع فیلم

اتلیه عروسی خوب، آتلیه ای است که مشتری خود را پیگیری کند و در کمترین زمان، فیلم عروسی آن ها را ادیت کند. متاسفانه بسیاری از آتلیه ها به محض دریافت هزینه فیلم ها، ادیت فیلم عروس و داماد را به تعویق می اندازند و حتی یک بار هم کل فیلم عروسی را نگاه نمی کنند و تنها با عجله، قسمت هایی از آن را ادیت می کنند و در اختیار مشتری قرار می دهند. آتلیه عروسی خوب، فیلم عروسی را در کمترین زمان ادیت می کند و قطعا برای ساخت هر کلیپ، زمان زیادی را صرف می کند. در این آتلیه عروسی ها، کیفیت حرف اول را می زند و هیچ گاه فدای کمیت و بی حوصلگی پرسنل آن ها نخواهد شد.

منبع : http:///fKyiw

متن ترانه...
ما را در سایت متن ترانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا matntaranehh بازدید : 125 تاريخ : ساعت:

 

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ ممکن است در مسیر درک زندگی اطرافیان و توجه به آن، آن تجربیات را وارد شخصیت خود کنیم؛ و درنتیحه، «خود» تازه‌ای داشته‌باشیم که شکلی نو یافته‌است.

اگر در تلاشید تا انسان مهربان‌تر و نوع‌دوست‌تری باشید که به روحیات اطرافیان حساس‌تر است و نسبت به احساساتشان آگاهی دارد، با دانلود رمان میتوانید به آن برسید. واقعاً!

وقتی جذب دنیای «نورهایی که نمی‌بینیم» از آنتونی دوئر یا آثار ادبی مشهور دیگر شوید، احتمالاً خود را انسان متفاوتی خواهید یافت: انسانی با توانایی همدلی بیشتر.

محققانی که درباره تأثیر ادبیات روی ما مطالعه می‌کنند، دریافته‌اند که مثل هر چیزی دیگری تمرین روی یک موضوع توانایی ما را در آن موضوع بهبود می‌بخشد؛ به این ترتیب، هر چه داستان‌های بیشتری بخوانیم، بیشتر می‌فهمیم، اطرافیان‌مان چه فکری می‌کنند و چطور اینگونه فکر می‌کنند.

ممکن است در مسیر درک زندگی اطرافیان و توجه به آن، آن تجربیات را وارد شخصیت خود کنیم؛ و درنتیحه، «خود» تازه‌ای داشته‌باشیم که شکلی نو یافته‌است.

خواننده‌ها اغلب احساساتی مشابه احساسات شخصیت‌های داستانی را تجربه می‌کنند که باعث می‌شود حس همدلی ما با آنها افزایش یابد؛ با این کار «ادبیات ممکن است به ما کمک کند، مسیر رشد شخصی خود را طی کنیم؛ از این طریق که از میان خودِ فعلی ما عبور کند و همزمان تعدّدی از خودهای بالقوه آینده را در دسترس ما قرار دهد.» بنابراین هرچه بیشتر بخوانیم، بیشتر خود را در معرض دیگر شیوه‌های بودن و دیگر هویت‌های بالقوه قرار می‌دهیم.

خواننده‌ها اغلب احساساتی مشابه احساسات شخصیت‌های داستانی را تجربه می‌کنند که باعث می‌شود حس همدلی ما با آنها افزایش یابد. هر چه داستان‌های بیشتری بخوانیم، بیشتر می‌فهمیم، اطرافیان‌مان چه فکری می‌کنند و چطور اینگونه فکر می‌کنند.

اگر دارید با خود فکر می‌کنید که آیا تلویزیون و فیلم نیز همین تأثیر را دارند، پاسخ سؤال‌تان نامشخص است، چون تحقیقات بیشتری لازم است؛ اما تلویزیون و فیلم اطلاعاتی سمعی بصری ارائه می‌کنند که رمان ارائه نمی‌کند.

بنابراین احتمالاً ادبیات تلاش فکری بیشتری نیاز دارد؛ مگر اینکه برنامه تلویزیونی یا فیلم، پیچیده و کلنجارآور باشد (بسیاری از محصولات رسانه‌ای معاصر چنین هستند) و به این ترتیب فرصت‌های بیشتر و جدی‌تری برای تمرین مهارت‌های هوش هیجانی، در اختیار ما قرار دهد. مهارتهایی از قبیل همدلی و آگاهی و نظارت بر احساساتمان.

اینکه چه می‌خوانیم هم مهم است: به نظر می‌رسد، رمان‌های عاشقانه یا معمایی حساسیت درونی بیشتری را تربیت کنند تا رمان‌های علمی تخیلی.

پس، دفعه دیگر که در صف مغازه‌ای ایستاده‌اید، به جای اینکه گوشی را بیرون بکشید و بدون تمرکز شروع به پیام‌دادن کنید یا در یک بازی غرق شوید (البته اگر معمولا چنین می‌کنید) می‌توانید یک رمان بخوانید [با همان گوشی هم می‌توانید رمان بخوانید]. اگر به چنین کاری عادت کنید احتمالاً فرد حساس‌تر و فکورتری خواهیدشد.

منبع : https://www.alamto.com/reading-novels-benefits.html

متن ترانه...
ما را در سایت متن ترانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا matntaranehh بازدید : 145 تاريخ : ساعت:

هر آنچه درباره قرص ماشين ظرفشويي لازم است بدانيد

در اينجا براي خريد قرص ماشين ظرفشويي اصل و انتخاب بهترين مارک قرص ماشين ظرفشوييبا کمترين قيمت کمک مي کنيم و به نحوه استفاده و نگهداري صحيح آن خواهيم پرداخت

 

امروزه قرص ماشين ظرفشويي يکي از پرکاربردترين و پرفروش ترين محصولات شوينده در دنيا محسوب مي شود به همين خاطر دانستن اطلاعات کافي و لازم براي نگهداري و خريد قرص ماشين ظرفشويي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، به همين دليل ما در اين مقاله سعي داريم به شما در خريد قرص ماشين ظرفشويي اصل و انتخاب بهترين مارک قرص ماشين ظرفشويي کمک کنيم و در ادامه به نحوه استفاده و نگهداري صحيح قرص ظرفشويي خواهيم پرداخت.

همانطور که اشاره کرديم بسياري از افراد در هنگام خريد اين محصول کاربردي به موارد زير فکر مي کنند که در هر قسمت ما به سؤالات شما در اين باره پاسخ خواهيم داد:

  • بهترين قرص ماشين ظرفشويي و بهترين مارک اين محصول کدام برند است؟
  • کدام مارک قرص براي برند ماشين ظرفشويي من مناسب است؟
  • قرص هاي ظرفشويي اصل را چطور تشخيص دهيم؟
  • نحوه نگهداري اين محصولات چگونه است؟
  • بهترين قرص ماشين ظرفشويي براي مارک ظرفشويي شما، چه برندي است؟
  • آيا انواع قرص هاي ماشين ظرفشويي نصف مي شوند؟ ژل يا قرص ظرفشويي؟

 

اين سؤالات و نکات ريز ديگر درباره اين شوينده ظرف را در اينجا مطالعه فرماييد تا بتوانيد بهترين خريد و روش استفاده و به صرفه تر را داشته باشيد.

اگر قصد خريد قرص ماشين ظرفشويي فينيش و يا فيري را داريد مي توانيد اين محصول را به قيمت عمده با ضمانت اصل بودن از فروشگاه اينترنتي 20 بخر تهيه نماييد چراکه يک فروشگاه تخصصي در زمينه لوازم خانگي و مواد شوينده مرتبط مي باشد، شما مي توانيد با کليک کردن بر روي «قرص ماشين ظرفشويي» وارد صفحه مورد نظر شويد و قيمت ها را مقايسه کنيد دقت داشته باشيد که تمام محصولات با تضمين اصل بودن و بهترين قيمت مي باشد.

بهترين مارک قرص ماشين ظرفشويي را بشناسيد

پيش از هر چيز لازم به ذکر است که انواع قرص ظرفشويي داراي تکنولوژي کاملاً منحصربه‌فرد است و همين عامل باعث شده است که نام برندهاي محدودي که به عنوان بهترين توليدکنندگان هستند به گوش ما بخورد به همين دليل دو کمپاني بزرگ و معتبر در دنيا به نام هاي فينيش و فيري توانسته اند تا بيش از 90 درصد از بازار دنيا را به دست بگيرند هر دو کمپاني توليد کننده تخصصي شوينده ظروف در دنيا مي باشند به همين دليل نيز امروزه کمتر کسي را پيدا مي کنيد که نام اين دو کمپاني را نشنيده باشد. در ادامه به اختصار به قابليت ها و اشاره اي به بيشينه کار و عملکرد اين دو مارک قرص ظرفشويي خواهيم پرداخت:

قرص ماشين ظرفشويي فينيش

فينيش «Finish»که يکي از بزرگترين کمپاني هاي توليد قرص ظرفشويي در دنياست که از سال 1953 فعاليت خود را آغاز کرده يعني بالاي 60 سال است که در زمينه توليد مواد شوينده سابقه اي درخشان را براي خود رقم زده است و اکنون انواع محصولات فينيش ازجمله قرص ماشين ظرفشويي فينيش در بالاي 40 کشور دنيا در حال عرضه مي باشد. اين کمپاني انواع قرص ظرفشويي خود را از کامل‌ترين نوع هاي کوانتوم در بسته بندي هاي گوناگون توليد مي کند که قرص هاي اين برند معتبر علاوه بر شويندگي بسيار قوي و بي نقص داراي ويژگي هايي بدين شرح است:

حاوي جلا دهنده (به منظور جلا و برق افتادن ظروف)، حاوي نمک (کم کننده ميزان سختي آب و جلوگيري از خط و خش افتادن ظرف ها) و مواد ضد رسوبات (ممانعت از باقي ماندن رسوبات آهکي در ظرفشويي به منظور کمک در طول عمر دستگاه و کيفيت شستشو)

همانطور که اشاره کرديم شما مي توانيد قرص فينيش کوانتوم را به عنوان تکميل ترين قرص در دنيا با خيالي آسوده از کيفيت و شستشويي بي نقص تهيه فرماييد.

قرص ماشين ظرفشويي فيري

شرکت پروکتر اند گمبل که يک برند آمريکايي است از سال 1837 توليدات بسيار حرفه اي را به صورت جهاني ارائه مي کند و بالاي يک و نيم قرن است که در حال فعاليت مي باشد؛ از قرص ماشين ظرفشويي تا ژيلت، هد اند شولدرز و بسياري از محصولات ديگر مي تواند را مي توان به عنوان توليدات کم نظير اين کمپاني ابر قدرت نام برد و درواقع در کمتر خانه اي ردي از اين کمپاني به چشم نمي خورد، شايد جالب باشد که بدانيد روزانه سه ميليارد نفر در روز با محصولات پي اند جي سروکار دارند، قدرت روز افزون اين کمپاني و توليدات حرفه اي آن باعث شده است که اين برند معتبر به يکي از تاپ برندها در دنيا تبديل شود. قرص ماشين ظرفشويي فيري که در اين کمپاني معتبر توليد شده در ليست بهترين قرص هاي ماشين ظرفشويي قرار داد که با داشتن کامل‌ترين عملکرد مي تواند شستشويي بي نقص را براي شما به ارمغان آورد. از شويندگي قدرتمند اين محصول گرفته تا جلا دهنگي، ضد رسوب بودن و تضمين سلامت ظرفشويي شما باعث شده است که در دهه هاي طولاني اين قرص به عنوان پرفروش ترين و حرفه اي ترين قرص ماشين ظرفشويي در کل دنيا عرضه گردد. مدل هاي پلاتينيوم، جار از توليدات و دسته بندي هاي انواع محصولات اين کمپاني است که هريک کاملترين عملکرد را به همراه خواهد داشت.

 

قرص ماشين ظرفشويي اصل

همانطور که گفتيم انواع قرص هاي ماشين ظرفشويي داراي تکنولوژي خاص و پيچيده اي در توليد است و اين امر باعث شده کمتر کمپاني اي بتواند در چرخه پررقابت و حرفه اي توليد اين نوع از محصول بماند و توليد اين محصول را بر عهده بگيرد از طرفي ديگر همين پيچيدگي فناوري توليد باعث شده تا نگراني گونه هاي تقلبي به حداقل برسد پس شما مي توانيد با مشاهده ظاهري کاملاً مشخص به خريد قرص ظرفشويي اصل خود بپردازيد.

نکته مهم: گاه افراد ترکيدن قرص ها و يا چسبيدن قرص ها به يکديگر را دليل تقلبي بودن قرص ها مي دانند اما به طور قطع بايد بگوييم که اين موارد هيچ ارتباطي با اصل نبودن قرص هاي شما ندارد و تنها به روش نگهداري نادرست شما بر مي گردد که در ادامه به توضيح اين مطلب خواهيم پرداخت.

نحوه نگهداري صحيح انواع قرص ماشين ظرفشويي

براي آنکه بتوانيد سلامت قرص ظرفشويي خود را حفظ کنيد تا باکيفيت توليد اوليه خود، کار شستشوي ظروف را انجام دهد، توجه به چند نکته مهم داراي اهميت است چراکه عددم توجه به عامل هايي ساده در نحوه نگهداري قرص ماشين ظرفشويي به صورت جدي به کاهش کيفيت عملکردي آن ها منجر خواهد شد، در ادامه به بررسي کوتاهي از شايع ترين مواد خواهيم پرداخت اما پيش از هر چيز توجه کنيد که شما بايد اين محصول را در جاي خشک و خنک نگهداري کنيد.

دلايل چسبيدن قرص هاي ماشين ظرفشويي به يکديگر

رطوبت هوا - درواقع همان نگاه نداشتن قرص ظرفشويي در فضاهاي خشک و همچنين قرار دادن آن ها در فضاهاي گرم باعث چسبيدن قرص ها به يکديگر خواهد شد پس براي نگه داشتن کيفيت توليد محصول خريداري شده خود به اين امر توجه فرماييد.

دليل ترکيدن قرص هاي ظرفشويي

گذاشتن قرص هاي ظرفشويي در فضاهاي سرد باعث ترکيدن آن ها خواهد شد، وقتي سخن از جاي خنک است پس نگهداري تعادل دمايي را فراموش نکنيد چراکه سرماي زياد باعث ترکيدن قرص ها خواهد شد. شما مي توانيد انواع قرص ماشين ظرفشويي فينيش و فيري را با ضمانت اصل بودن زير قيمت بازار از فروشگاه اينترنتي 20 بخر تهيه نماييد.

 

بهترين قرص ماشين ظرفشويي براي مارک دستگاه ظرفشويي شما

بسياري از افراد پيش از خريد اين محصول، به اين مورد فکر مي کنند که کدام مارک قرص ماشين ظرفشويي را بخرم تا سازگاري بيشتري با برند ظرفشويي من داشته باشد اگرچه ناگفته نماند که برخي از نصاب هاي ماشين ظرفشويي نيز با دادن پيشنهاد اوليه خود درباره برند خريداري قرص ظرفشويي، اين باور غلط را در ذهن افراد جاي مي‌گذارند که براي مارک ظرفشويي من، برند مناسب قرص تنها، مارکي خاص است اما به زباني ساده بگوييم فرقي نمي کند برند دستگاه شما بوش، ميله، سامسونگ، ال جي يا هر مارک ديگر باشد، استفاده از هر برند معتبري مانند انواع قرص هاي فينيش يا فيري بدون شک مي تواند بهترين انتخاب‌هاي شما باشد چراکه کمپاني هاي قدرتمندي همچون فيري و فينيش که هريک ساليان طولاني در حال توليد بهترين هاي اين محصول هستند، توانسته اند با ارتباط با کمپاني هاي قدرتمند توليد دستگاه هاي ظرفشويي قرصي تماماً سازگار با تمام برندهاي معتبر دنيا توليد کنند پس شما مي توانيد بر اساس نياز، سليقه و حتي عادت خريد خود در انتخاب برند مورد نظرتان با خيالي آسوده خريد نماييد.

جديدترين قرص هاي ماشين ظرفشويي؛ نصف نمي شوند

همانطور که گفتيم کاملترين و جديدترين قرص هاي ظرفشويي از برندهاي معتبر از مدل هاي کوانتوم، جار، پلاتينيوم  و ... تماماً داراي پوسته اي ژله اي قابل حل در آب هستند که همين امر باعث مي شود که شما نتوانيد اين قرص ها را نصف کنيد پس فرق نمي کند که چه حجمي از ظرف در ظرفشويي شما وجود دارد يا دستگاه کوچکي در منزل از مدل هاي روميزي داريد و يا مبله، استفاده از انواع قرص ماشين ظرفشويي جديد تنها به صورت کامل، قابل دسترس خواهد بود؛ اما در اينجا اين سؤال پيش مي آيد که اگر لازم نبود که يک قرص ظرفشويي کامل را استفاده کنم، چه کار کنم؟

 

درباره اين مطلب کاملاً حق با شماست، گاهي شما تنها نيمي از دستگاه خود را پر کرده ايد و از آنجايي که هر قرص کامل براي يک دستگاه مبله کامل تهيه و توليد شده، به دنبال ره حلي در ذهن خود براي صرفه جويي در مصرف قرص هاي خود در اين زمان خواهيد بود. در پاسخ به شما بايد بگوييم که انواع ژل ظرفشويي راه حل شماست تا بتوانيد در اين هنگام به ميزان لازم و مورد احتياج خود و بر اساس تعداد ظروف کثيف مايع شوينده را به دستگاهتان اضافه کنيد تا به مرور نيز به ميزان قابل توجهي در مصرف تعداد قرص ظرفشويي خود نيز کمک کنيد.

در آخر به شما پيشنهاد مي کنيم به مطلب بسيار جالب در ويکي پديا با نام Dishwasher detergent مراجعه کنيد و آن را نيز مطالعه نماييد خواندن آن خالي از لطف نيست.

منبع:

متن ترانه...
ما را در سایت متن ترانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا matntaranehh بازدید : 179 تاريخ : ساعت:

انواع ویزاهای ایتالیا

ویزای ایتالیا

ویزاهای کوتاه مدت ایتالیا با نام روادید متحدالشکل کوتاه مدت (ویزای شینگن) برای اقامت حداکثر ۹۰ روزه در یک بازه زمانی ۱۸۰ روزه جهت سفر به حوزه شینگن صادر می‌شود، مشروط بر اینکه تنها مقصد یا مقصد اصلی سفر «ایتالیا» باشد. کشورهای عضو پیمان شنگن این اختیار را دارند که در مبادی مرزی کشورشان از ورود مسافرانی که بدون در نظر گرفتن دستورالعمل فوق، روادید شینگن اخذ کرده‌اند، جلوگیری کنند.

  • ویزای توریستی (شینگن): ویزای توریستی برای افرادی صادر می‌شود که به منظور گردش و بازدید از جاذبه‌های ایتالیا قصد اقامت چند روزه تا سه ماهه را در این کشور زیبا دارند.
  • ویزای تجاری
  • ویزای پزشکی
  • ویزای فرهنگی – ورزشی
  • ویزای مقام‌های رسمی
  • ویزای تحصیلی – تحقیقاتی
  • ویزای افرادی که دارای همسر شهروند ایتالیا هستند
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای کودکان زیر سن قانونی

مراحل دریافت ویزای توریستی ایتالیا

ویزای ایتالیا

کلیه متقاضیان ویزای ایتالیا برای درخواست ویزا باید برای تعیین وقت اقدام کنند. تعیین وقت سفارت ایتالیا به دو روش امکان‌پذیر است (هر دو روش به صورت آنلاین انجام می‌شود)؛

  • از طریق وب‌سایت کارگزار سفارت ایتالیا در صورت استفاده از این سیستم برگه تائیدیه قرار ملاقات و فهرست مدارک از طریق ایمیل ارسال می‌شود و متقاضی باید در هنگام مراجعه تأییدیه، رسید پرداخت و مدارک مورد نیاز را همراه فرم تقاضا به همراه داشته باشد.
  • از طریق سیستم نوبت‌دهی سفارت متقاضیانی که از این کانال برای دریافت نوبت استفاده می‌کنند، باید جهت تحویل مدارک نیز به دفتر کنسولی سفارت ایتالیا (واقع در بلوار آفریقا، فرزان شرقی، پلاک ۱۵) مراجعه کنند.

در مرحله بعد نیز متقاضی باید در موعد مقرر به همراه مدارک درخواستی جهت ارائه اطلاعات بیومتریک و... مراجعه کند.

منبع : کجارو

متن ترانه...
ما را در سایت متن ترانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا matntaranehh بازدید : 167 تاريخ : ساعت:

شهر مشهد که از وجود حرم امام رضا (ع) بهره می برد به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می شود و به همین دلیل است که سالانه نظر  گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جلب می کند، به همین خاطر این عامل باعث شده تا علاوه بر جنبه مذهبی و زیارتی در جنبه های گردشگری نیز پیشرفت های چشمگیری داشته باشد و با گذشت زمان این شهر بیشتر از قبل از قالب مذهبی خارج شده و جنبه های گردشگری پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم تا محبوب ترین و پرطرفدار ترین جاهای دیدنی مشهد را به شما مسافران عزیز معرفی نماییم که با خرید تور مشهد با قطار یا هوایپما در سفر به مشهد از این اماکن هم دیدن کنید.

 

مقبره شیخ بهایی مشهد

«بهاءالدین محمد عاملی» معروف به «شیخ بهایی» به سال ۹۳۵ ه. ق در «بعلبک» متولد شد. در هفت سالگی با پدرش به ایران آمد. وی مدتی وزیر «شاه عباس» صفوی بود. در سیاست و فرهنگ ایران نقش مهمی داشت. از این دانشمند تالیفات متعددی به جا مانده است.
نسبت «شیخ بهایی» به «حارث همدانی» از صحابه معروف حضرت علی (ع) می‌رسد. مقبره این دانشمند بین صحن امام و صحن آزادی قرار دارد.

 

مدرسه عباسقلی خان مشهد

این مدرسه به عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد در ابتدای خیابان نواب صفوی قرار دارد. بانی آن «عباسقلی خان بیگلربیگی» بوده و تاریخ بنای آن سال ۱۰۷۷ ه. ق است.

 

گنبد خشتی مشهد

این آرامگاه در خیابان طبرسی، کوچه نوغان، نزدیک فلکه طبرسی واقع شده است. در این مکان (امام‌زاده محمد) مدفون است نسبت این امامزاده با هجده واسطه به «امام سجاد» (ع) می‌رسد. گنبد این آرامگاه آجری است و به همین علت، گنبد خشتی نامیده شده است. سبک معماری آرامگاه به بناهای دوره صفویه شباهت دارد.

 

گنبد سبز مشهد

در اواسط خیابان دکتر باهنر (خاکی) و در فلکه گنبد سبز واقع شده و به جهت رنگ فیروزه‌ای آن، به گنبد سبز معروف می‌باشد. این بنا مدفن «شیخ محمد مومن» عارف استرآبادی است که به سال ۹۰۴ ه. ق وفات یافته است. کتاب «تحفه حکیم مومن» در طب قدیم، اثر این دانشمند است. این ساختمان به سال ۱۰۱۱ هجری قمری به دستور «شاه عباس» ساخته شده است. مدتی این محل خانقاه گروهی از صفویه بوده است. هم اکنون این آرامگاه توسط اداره میراث فرهنگی حفاظت می‌شود.

 

 

پیر پالاندوز مشهد

«شیخ محمد عارف» متوفی به سال ۹۸۵ ه. ق مشهور به پیر پالاندوز از زهاد معروف زمان خود بوده است. از آن جهت که این عارف برای امرار معاش، پالاندوزی می‌کرد؛ به «پیر پالاندوز» شهرت یافته است. آرامگاه وی مقابل بست پایین واقع شده است. اصل بنا در زمان «سلطان محمد خدابنده» ساخته شده و در سالهای اخیر توسط آستان قدس بازسازی گردیده است.

 

آرامگاه نادر (گنجینه باغ نادری) مشهد

آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحونطراحی و ساخته شده‌است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه می‌باشد و دو تالار موزه تشکیل شده‌است که یکی از آن‌ها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش می‌دهد.

نادر شاه در هنگام حیات خود دستور ساخت آرامگاهی کوچک در بالا خیابان مشهد داد. این آرامگاه کوچک در سال ۱۱۴۵ هجری قمری در مجاور چهارباغ شاهی و روبروی حرم امام رضا از خشت و گل ساخته شد. قوام‌السلطنه در اواخر عهد قاجار (۱۲۹۶ خورشیدی) در محل یکی از مقابر ویران شده نادری، آرامگاه تازه‌ای برای وی ساخت و استخوان‌های او را از تهران به مقبره مزبور حمل کردند. ساختمان جدید که در محل فعلی آرامگاه وی قرار داشت مدتی بر پا بود تا این که انجمن آثار ملی ایران در سال ۱۳۳۵ خورشیدی درصدد بر آمد آرامگاهی مناسبِ شأن نادرشاه برای وی در همان محل مقبره ساخته قوام‌السلطنه ساخته شود. این کار از سال ۱۳۳۶ شروع و در سال ۱۳۴۲ به پایان رسید. ساختمان جدید آرامگاه نادر شاه افشار در تاریخ ۱۲ فرودین ماه سال ۱۳۴۲ با حضور محمد رضا پهلوی به همت انجمن آثار ملی ایران در باغ نادری بازگشایی شد.

این موزه هم‌اکنون تحت مدیریت سازمان میراث فرهنگی اداره می‌شود. در اواخر سال ۱۳۸۶ باغ موزه نادری که بر اساس طرح نوین بهسازی مورد بازنگری و تعمیرات در فضاهای داخلی قرار گرفته بود پس از ۶ ماه تعطیلی دوباره بازگشایی شد. فیلمی در باره آرامگاه در ساله ۱۳۸۹ به کارگردانی علی حسن زاده ساخته شده‌است .

برای مشاهده ادامه مطلب " اینجا " کلیک کنید.

متن ترانه...
ما را در سایت متن ترانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا matntaranehh بازدید : 160 تاريخ : ساعت:

شیک فام، پیشگوی زیبایی شما!

توضیح پیشینه و فعالیت فروشگاه های فیزیکی و نیز فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شیک فام با ذکر محصولاتی چند و نحوه و مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی شیک فام.

رپورتاژ آگهی : 12 سال دریافت بازخورد از مشتریان لوازم آرایشی و بهداشتی و تدوین استراتژی فروش بر مبنای سلایق سنین گوناگون، امروز نتیجه ی مثبت خود را در استقبال از محصولات ارایه شده توسط فروشگاه اینترنتی شیک فام نشان می دهد.

 

مفتخریم که در این مدت با نام شیک فام و با سابقه ی دارا بودن فروشگاه های فیزیکی از سال 1384 و نیز عرضه ی هدف مند انواع برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی، ماشین ریش تراش و عطر و ادکلن حامی زیبایی خانم ها و آقایان خوش سلیقه بوده ایم.

اکنون برای خرید راحت تر و مقرون به صرفه تر، با فروشگاه اینترنتی شیک فام به همراه مزایای ویژه در خدمت شما هستیم . همچین فروشگاه های مثل  feelunique

شیوه ی شیک فام چیست؟

سه فاکتور ایمنی، کیفیت و مقرون به صرفه بودن را با انتخاب وسواس گونه در هم آمیخته و محصولات آرایشی و بهداشتی را از طریق معتبرترین برندها و طبق قوانین تجارت الکترونیکی و با گارانتی هایی حتی افزون بر معتبرترین فروشگاه های اینترنتی ایران در سایت فروشگاه شیک فام عرضه می کنیم.

نبض زیبایی در دستان شیک فام است، زیرا که در مدت زمانِ 12سال فعالیت مستمر و فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ماشین ریش تراش و عطر و ادکلن و با بررسی بازخوردهای مصرف کنندگانی با رده های سنی و اجتماعی مختلف موفق به فروش محصولاتی برگزیده و ویژه به مشتریان و کسب رضایت آنان برپایه ی سیاست مبتنی بر بُرد- بُرد شده ایم.

 

خصوصیات و مزایای واقعی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شیک فام:

 

دارای نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی- دارای نشان ملی ثبت (رسانه های دیجیتال)عضو انجمن صنفی کسبو کارهای اینترنتی- وجود برچسب اصالت کالا در محصولات فروشگاه– تضمین اصالت کالا- فروش محصولات نمایندگی های رسمی- برخی گارانتی و وارانتی های مختصِ فروشگاه اینترنتی شیک فام از جمله فروش به شرط چاقو! * (نپسندیدی؟ مال ما!) - امکان مقایسه ی قیمت در سایت شیک فام- تضمین بهترین قیمت برای لوازم آرایشی و بهداشتی، ماشین ریش تراش و عطر و ادکلن- ضمانت عودت کالا تا 10 روز - تخفیفات مناسبتی و غیرِ مناسبتی- تراکنش مالی کاملاً امن- تحویل کالا در محل کار، منزل یا آدرس مورد نظر شما (تهران) - سقفِ عدم پرداخت هزینه ی ارسال، توسط مشتری.

 

به شرط چاقو چیست؟! محصولات کم تر شناخته شده اما با کیفیت و دارای مجوز بهداشتی که توسط متخصصان و مصرف کنندگان عادی امتحان شده و مطمئن هستند را به شرط چاقو می فروشیم، محصول را تا یک هفته بعد از استفاده اگر نپسندیدید بدون سوال و جواب آن را عودت می دهید.

 این مطلب را هم شایدد دوست داشته باشید : فروشگاه‌های آنلاین با عتبار را چگونه بشناسیم؟ ویرگول

پس از سال ها تجربه امروز قادریم طبق استاندارد سازمان غذا و دارو محصولات آرایشی را با 19 زیرگروه و محصولات بهداشتی را با 13 زیرگروه از طریق فروشگاه اینترنتی شیک فام عرضه نماییم.

این محصولات به طور خلاصه شامل موارد زیر می باشند:

محصولات آرایشی و بهداشتی برگزیده برای پوست: منتخبی از کرم دست و صورت- کرم روز و شب- محافظت و مراقبت عمومی پوست- ماسک پوست- سرم پوست- پاک کننده آرایش- لایه بردار و اسکراب- امولوسیون- رفع ترک- ضد لک- ضدجوش- ضدآفتاب- ضدچروک و جوان کننده پوست- دور چشم- ترمیم کننده و روشن کننده- مرطوب کننده- نرم کننده- برنزه کننده- احیاءگر- پوشاننده- سفت کننده پوست.

محصولات برگزیده برای بدن: منتخبی از شوینده ی بدن- شامپوی بدن- ژل بدن

محصولات برگزیده برای مو: منتخبی از حالت دهنده مو- اسپری مو- تثبیت کننده رنگ مو- پودر دکلره- تقویت کننده مو- احیاء کننده و محافظ رنگ مو- شامپوی نرم کننده و حجم دهنده مو- لوسیون مو- سرم مو- تقویت کننده موی مژه و ابرو- ماسک مو- موبر

محصولات برگزیده برای چهره: منتخبی از رژ گونه- پنکیک- شیر پاک کن.

محصولات برگزیده برای چشم و ابرو: منتخبی از ریمل- سایه چشم- خط چشم- مداد چشم و ابرو

محصولات برگزیده برای لب: منتخبی از محافظ لب- رژ لب- مداد لب- برق لب- کرم لب- بالم و بوم لب- خط لب- استیک لب

محصولات برگزیده عطر و ادکلن: منتخبی برای خرید عطر و ادکلن- ادئوپرفیوم- ادئو تویلت- افترشیو- خوشبوکننده بدن- ضد تعریق

محصولات برگزیده لوازم شخصی برقی: منتخبی از ماشین اصلاح صورت- ماشین اصلاح مو- اپیلیدی براون - تیغ اصلاح- اپیلاسیون- تاتو- پوستیژ

در ضمن بخش در حال توسعه ای از فروشگاه شیک فام در حال ارایه ی آکسسوارها و عروسک های فانتزی نیز می باشد.

منبع : namnak

متن ترانه...
ما را در سایت متن ترانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا matntaranehh بازدید : 184 تاريخ : ساعت:

معرفی ادکلن های ارزان قیمت مردانه

در خرید اینترنتی عطر ارزان از فروشگاه می‌توانید از فیلترهای از قسمت مرتب‌سازی ادکلن ها را از ارزان‌ترین و دیگر موارد مرتب‌سازی کنید یا برای خرید ادکلن ارزان‌قیمت‌تر از فیلتر محدوده قیمت برای تعیین حدودی قیمت مدنظرتان استفاده کنید. در این بخش چند تا برند عطر ارزان و ادکلن ارزان هم به شما معرفی خواهیم کرد که اولین آن برند امپر هست که ساخت امارت هست و رایحه‌های مختص خودش را دارد و علاوه بر قیمت مناسب رایحه‌های ماندگار و باکیفیتی دارند برند اجمل هم که عطر ارزان باکیفیت با تولید می‌کند که به راین دراپ و ساکروفایس می شه اشاره کرد. ادکلن های ارزان‌قیمت دیگر که اسپلندور را می‌توان نام برد که رایحه‌های بسیار خاص برای خوددارند که معروف‌ترین آن‌ها نیز ادکلن اسپلندور مشکی است. اگر از برندهای ایرانی هم حمایت می‌کنید برای خرید عطر ارزان‌قیمت را در حال حاضر شرکت اسکلاره ارائه می‌دهد که از رایحه‌های بهترین ادکلن های روز دنیا ایده می‌گیرد.

 

ادکلن مردانه اسکلاره Telegram

ادکلن اسکلاره با خط بوی بالا ساخت کشورمان ایران است. نوع رایحه‌این ادکلن خنک، تلخ و تند بوده و مرد جذاب‌تری از شما خواهد ساخت!

در اولین ثانیه‌های دیدار افراد بوی لیموترش و شکوفه را حس خواهند کرد. کمی بعد بوی خوش اسطوخودوس، شمعدانی، رز ماری، جوز، هل و گشنیز در فضا پخش خواهد شد و در پایان بوی دانه تونگا، چوب درخت ساج و خس‌خس سرخالو چیزی است که مشام همه را لبریز از لذت خواهد کرد!.

ادکلن هاوایی Hawaii-اورجینال

مشخصات فنی ادکلن هاواییHawaii-اورجینال

  • کشور سازنده :انگلستان
  • جنسیت :  مردانه و زنانه
  • حجم :50 میلی لیتر
  • مناسب برای :شب و روز
  • نوع :ادوتویلت یا ادوتوالت (Eau de Toilette)
  • نوع رایحه :شیرین , خنک
  • ساختار رایحه :میوه , گل
  • نت اولیه :پرتقال و شکوفه
  • نت میانی :یاسمن و رز
  • نت پایانی :مشک و چوب

ادکلن دریک Derrick مردانه

نت های میانی ادکلن دریک مردانه شامل جوز هندی ، تخم گشنیز ، گیاه جادویی پاتچولی و زنجیبل است که این هارمونی اعتماد به نفس شما را بالا می برد . در زمانی نه چندان دور نوت های میانی جای خود را به نت های پایانی می دهند و متوجه رایحه چوب صندل ، خزه ی اوک موس می شوید که این نت ها شما را به خلسه ای عمیق می برند و ساعت ها می توانید از این رایحه خوشبو لذت ببرید. خط نت های این عطر حتی زمانی که از محیطی که در آن بودید خارج می شوید باقی می ماند . ادکلن دریک Derrick مردانه دارای بویی مرموز ، عمیق تند و گرم است و برای مردان امروزی بسیار مناسب است این ادو تویلت برای روز های سرد زمستان و پاییز بیشتر پیشنهاد میشود.ادکلن دریک میتواند یک هدیه ارزشمند و خوش بو از طرف شما به همسرانتان، پدر ، برادرانتان باشد که برای شما بسیار ارزشمند اند.

متن ترانه...
ما را در سایت متن ترانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا matntaranehh بازدید : 176 تاريخ : ساعت:

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و یکی از شهرهای بزرگ ایران و از نظر جمعیت، پنجمین شهر پرجمعیت کشور است. تبریز از سابقه‌ی تاریخی ویژه‌ای برخوردار است، این شهر که بنای اولیه‌ آن مربوط به دوران‌های اشکانی و ساسانی است، در حکومت‌های زیادی پایتخت ایران بوده است که از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها می‌توان به خوارزمشاهیان، ایلخانان و صفویان اشاره کرد.

اوج شکوفایی شهر تبریز مربوط به دوره‌ی ایلخانان و سپس صفویان است. به شکلی که در ابتدای قرن شانزدهم میلادی و هم‌زمان با پایتخت بودنش در حکومت صفوی به‌عنوان پنجمین شهر بزرگ جهان شناخته می‌شده است. شهر تبریز در دوره‌ی قاجار نیز به دو دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است؛ یکی اینکه شهر ولیعهدنشین دوره‌ی قاجار بوده و دیگر اینکه نهضت مشروطه از این شهر آغاز شده است.

تور تبریز

این شهر به لحاظ جغرافیایی یک جلگه‌ی نسبتا بزرگ بین کوهی است که از شمال، جنوب و شرق به کوهستان ختم می‌شود. عبور رودخانه‌ی تلخه‌رود از شمال غربی شهر تبریز و رودخانه‌ی قوری‌چای از داخل آن از ویژگی‌های بارز جغرافیایی این جلگه است. تبریز، زمستان‌ها تحت تأثیر جغرافیای کوهستانی‌اش جزو مناطقی است که سرمای بیشتری را تجربه می‌کند. نزدیکی کوه سهند و وجود باغ‌های فراوان پیرامون شهر در تابستان‌های گرم موجب تعدیل هوا می‌شود و به همین دلیل شهر تبریز بیشتر روزهای تابستان دمای بسیار بالایی ندارد.

تبریز علاوه بر سابقه‌ی ویژه‌ی تاریخی، پیشینه‌ای درخشان در زمینه‌های فرهنگی و هنری دارد. این شهر که خاستگاه یکی از مکتب‌های نگارگری ایران به نام مکتب تبریز است، در کنار شخصیت‌های سیاسی برجسته، مشاهیر زیادی در زمینه‌های گوناگون علمی، ادبی و هنری دارد؛ شعرایی همچون پروین اعتصامی و شهریار، علمای بزرگی مانند علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و شخصیت‌های سیاسی مهمی نظیر باقرخان و ناصرالدین شاه قاجار.

تور ارزان تبریز

شهر تبریز با توجه به سابقه‌ی تاریخی خود، اماکن تاریخی زیادی داشته است که بسیاری از آن‌ها بر اثر درگیری‌های نظامی بی‌شماری که در این شهر به وقوع پیوسته و حوادث طبیعی به‌ویژه زلزله‌های ویرانگر شهر تبریز، یا به‌صورت کامل از بین رفته‌اند یا جز مخروبه‌ای، از آن‌ها اثری برجای نمانده است. اما هنوز در جای جای این شهر، ابنیه‌ی تاریخی بی‌نظیری وجود دارد که مشهورترین آن‌ها مجموعه‌ی ائل گلی است که در واقع نماد شهر تبریز است.

سوغات تبریز مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران یا از محصولات تولیدی صنایع دستی است یا از مواد غذایی. برترین صنایع دستی شهر تبریز، یکی کفش‌های چرمی معروف آن است و دیگری فرش تبریز که شهره‌ی عام و خاص است.

منبت کاری

البته در سفر به شهر تبریز امکان خرید صنایع دستی شهرهای اطراف آن که در بازار تبریز به فروش می‌رسند نیز وجود دارد؛ صنایع دستی زیبایی مانند روسری‌ها و پارچه‌های اسکو، سفال و سرامیک زنوز و سوزندی‌های ممقان. برای سفر به تبریز با تور، بهترین آفر تور تبریز را در کجار از فروشنده‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت بخرید.

سوغاتی‌های خوراکی شهر تبریز، شیرینی‌ها و آجیل‌های نام‌آشنای تبریزی هستند. در ادامه سوغاتی‌های شهر تبریز را جهت آشنایی علاقمندان به تبریز و مسافرانی که مقصد سفرشان این شهر دیدنی است، معرفی می‌کنیم.

قرابیه

قرابیه

شیرینی سنتی تبریز است که طرفداران بی‌شمارش، قنادهای سایر شهرها را نیز به پخت آن ترغیب کرده است. این شیرینی مجلسی و گران‌قیمت مانند شیرینی نارگیلی مشهور، بدون آرد و با استفاده از مغزهای آسیاب شده پخته می‌شود و غیر از مغز مورد نظر، شکر و سفیده‌ی تخم‌مرغ مواد اصلی تهیه‌ی آن هستند. مغز مرسوم در تهیه‌ی قرابیه، بادام است اما قرابیه‌های پسته‌ای و گردویی نیز تولید می‌شود.

نوقا

نوقا

این شیرینی که در گویش محلی با نام «لوکا» هم شناخته می‌شود، شیرینی بین‌المللی است که در کشورهای مختلفی همچون ایتالیا و فرانسه هم تولید می‌شود و شباهت زیادی به گز دارد. نوقا انواع مختلفی دارد که وانیلی و کاکائویی آن از همه معروف‌ترهستند. این شیرینی مکعبی‌شکل با سفیده‌ی زده شده‌ی تخم‌مرغ و عسل تهیه می‌شود و از مغز پسته یا گردو داخل آن استفاده می‌شود.

ریس

شیرینی ریس

از شیرینی‌های قدیمی تبریز است که در گویش محلی به آن «سوت شیرینی سی» گفته می‌شود. اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی ریس، شیر، شکر و پسته است. این شیرینی خوش‌طعم در انواع مختلفی تولید می‌شود که تسبیحی و کاکائویی آن طرفداران بیشتری دارند.

باقلوا

باقلوا

شیرینی سنتی اقوام ترک‌زبان آسیای میانه به‌ویژه ترکمن‌ها بوده است که امروزه در بسیاری از کشورها مانند ترکیه، یونان، روسیه و... پخته می‌شود و در ایران هم سوغات برخی از شهرها است. نوع تبریزی آن که به دلیل شیوه‌ی پختش به باقلوای استانبولی مشهور است، به همان روشی پخته می‌شود که در ترکیه مرسوم است. این شیرینی به این دلیل که بعد از پخت به نوعی شربت آغشته می‌شود، بسیار شیرین است و طرفداران خاص خود را دارد. باقلوا ترکیبی از هل، گلاب، خاک قند، شیر، آرد، روغن و زرده‌ی تخم‌مرغ است. این شیرینی در شکل‌های لوزی، مربعی و لوله‌ای و با طعم‌های مختلفی مانند پسته‌ای، بادامی و نارگیلی تولید می‌شود.

راحت الحلقوم

راحت الحلقوم

استفاده از این نوع شیرینی که خاستگاه آن کشور ترکیه است، در اعیاد و شب یلدا کنار آجیل بسیار مرسوم است. ماده‌ی اصلی در پخت آن نشاسته است و دو نوع ساده و مغزدار دارد. این شیرینی برای اینکه مورد توجه تمامی سلیقه‌ها قرار بگیرد، در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف تولید می‌شود.

لوز

شیرینی لوز

در شیرینی‌پزی به شیرینی‌هایی که نیاز به پخت ندارند، لوز گفته می‌شود. لوزها انواع گوناگونی دارند که تفاوت‌شان در مواد تشکیل‌دهنده، طرز تهیه و شکل برش آن‌ها است. نوع تبریزی لوز یکی از مرغوب‌ترین این دسته از شیرینی‌ها است که با روشی خاص از ترکیب زعفران، پودر قند و گلاب تهیه می‌شود. یکی از ویژگی‌های لوز تبریز استفاده از بادام یا پسته در آن است که علاوه بر طعم ویژه‌ای که به این شیرینی می‌دهد، در کیفیت و ماندگاری آن نیز تأثیر دارد.

رشته‌ ختایی

رشته‌ ختایی

این شیرینی در تبریز مخصوص ماه رمضان است و با نام تل کادایف در کشورهایی مانند ترکیه نیز شناخته شده است. در پخت این شیرینی از نوعی رشته استفاده می‌شود که در واقع نام این رشته روی شیرینی گذاشته شده است. در شیرینی‌پزی به این نوع شیرینی باقلوای رشته‌ای نیز گفته می‌شود. ترکیب رشته، کره و پودر قند، ماده‌ی اصلی این شیرینی را تشکیل می‌دهد، عطر و طعم آن از ترکیب دارچین، زنجبیل، پودر گل محمدی و گلاب حاصل می‌شود و برای تکمیل آن از مغزینه‌ی گردویی یا پسته‌ای استفاده می‌شود.

آجیل تبریز

آجیل تبریز

کیفیت بالای آجیل تبریز شهرت جهانی دارد و شروع صادرات آن به کشورهای گوناگون به زمان قاجار برمی‌گردد. از دلایل مرغوبیت آجیل تبریز این است که به دلیل آب و هوای مناسب، اکثر خشکبار مورد استفاده در انواع آجیل، به جز پسته، در تبریز و شهرستان‌های اطرافش کشت می‌شود. همین دسترسی به خشکبار تازه و متنوع از یک سو و نحوه‌ی آماده‌سازی خوب و ماهرانه‌ی آن از سوی دیگر سبب می‌شود تا آجیل تبریز از مرغوب‌ترین آجیل‌های ایران باشد.

شیرینی سجوق مراغه

شیرینی سجوق مراغه

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین شیرینی‌های استان آذربایجان شرقی، شیرینی سجوق است که بسیار دلچسب است. این شیرینی از ترکیب گردو، نشاسته، نارگیل، شیره‌ی انگور، بادام، پسته، نشاسته، هل، گردو، گلاب و هسته‌ی شیرین زردآلو تهیه شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. کسانی که به این استان سفر می‌کنند، می‌توانند از  این شیرینی را به‌عنوان سوغات برای دوستان و اقوام خود خریداری کنند.

شیرینی چای مراغه (قند پنیری)

قند پنیری

یکی دیگر از شیرینی‌های پرطرفدار استان آذربایجان شرقی، شیرینی چای مراغه یا همان قند پنیری است که از سوغاتی‌های معروف این شهر به حساب می‌آید. گفته می‌شود که پیشینه‌ی این شیرینی به سال‌های خیلی طولانی بازمی‌گردد و علاقه‌مندان زیادی شیفته‌ی این شیرینی از سرتا سر کشور ایران هستند. قنادان زبر دست استان آذربایجان شرقی در پخت و پز این شیرینی از مخلوط هل، آناناس، پرتغال، شکر، لیمو و ادویه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

صنایع دستی آذربایجان شرقی

معرق كاری

معرق کاری

از دیگر صنایع دستی استان آذربایجان شرقی می‌توان به مُعَرَّق‌کاری (موزاییک سازی) اشاره کرد گفته شده است قدمت این هنر به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد. این صنعت در شهرهای دیگری چون هرات، یزد، آران و بیدگل، سمرقند و کاشان وجود داشته است و استادکاران با ذوق و سلیقه‌ی خود ساختمان‌ها و مساجد را مزین می‌ساختند.

منبت كاری

منبت کاری

منبت کاری از  هنرهای دستی مردم استان آذربایجان شرقی به حساب می‌آید. استادکاران زبردست، باهوش و زکاوت خود نقوش را به‌صورت کاملا برجسته روی چوب پیاده می‌کنند و گردشگرانی که به این شهر می‌آیند، محو و شیفته‌ی این صنعت می‌شوند. صنایع دسنتی معرق کاری شده سوغات بسیار زیبایی برای گردشگران است.

کفش چرمی تبریز

چرم تبریز

شهر تبریز در صنعت تولید چرم، پیشینه‌ی پرآوازه‌ای دارد. اولین کارخانه‌ی چرم‌سازی ایران در سال ۱۳۰۸ شمسی در شهر تبریز افتتاح شده است. ارزنده‌ترین محصول چرمی تبریز، کفش‌های دست‌دوز آن است که شهرت جهانی دارند. کیفیت بالای چرم، دوخت ظریف و استادانه و دوام و راحتی، سبب شده است تا کفش دست‌دوز تبریز در داخل و خارج از کشور، طرفداران زیادی داشته باشد.

قالی تبریز

قالی تبریز

شهرت منطقه‌ی آذربایجان در زمینه‌ی قالی‌بافی، مربوط به قرون اولیه‌ی اسلامی است. براساس شواهدی که در منابع تاریخی وجود دارد، در قرن سوم هجری ، آذربایجان از بزرگ‌ترین مراکز بافت قالی بوده است. شهر تبریز در طول تاریخ علاوه بر اینکه از مراکز عمده‌ی قالی‌بافی بوده، به‌عنوان مرکز داد و ستد قالی نیز شناخته می‌شده است. امروزه در بسیاری از موزه‌های جهان، قالی‌های نفیس بافته شده در تبریز که عمدتا مربوط به دوران صفوی هستند، نگه‌داری می‌شوند. شهر تبریز علاوه بر بافنده‌های زبردستی که بار تجربه‌ای دیرینه را به دوش می‌کشند، همواره طراحان مشهوری را در زمینه‌ی طراحی فرش در اختیار داشته است. تنوع رنگ، استفاده از ابریشم مرغوب و نقوش سنتی ظریف، از ویژگی‌های قالی تبریز است.

متن ترانه...
ما را در سایت متن ترانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا matntaranehh بازدید : 193 تاريخ : ساعت: